דברים שכדאי לדעת על לוס אנג’לס

לוס אנג’לס, בירת החוף המערבי של ארצות הברית , היא קודם כל ומעל הכל המפעל הגדול בעולם לקולנוע ותרבות פופולארית. המטייל ברחובותיה של העיר לא יכול שלא לחוש באווירה הנוצצת רווית התהילה, הזוהר ואבק הכוכבים. בלוס אנג’לס שכונות יוקרה ואזורי קניות מהיקרים בעולם, שהם למעשה הג’ימבורי  של כוכבי הוליווד המפורסמים. בברלי הילס, בל אייר, סנטה מוניקה, מאליבו , הרודאו דרייב ועוד מוקדים נוטפי הוד והדר, כמו שרק החלום האמריקאי יודע לספק.
טיול בלוס אנג’לס  הוא למעשה מסע לתוך פולחן היצירה הקולנועית האמריקאית, כמו עבודת אלילים אבל עם סטייל. כשמסתובבים שם יש תחושה שכו-לם עשירים, שכו-לם מצליחים ואיכשהו נקלעתם לחלום של מישהו אחר ואין לכם מושג מה עושים עם זה, אתם לא לבד! כך הרגשתי אני כשביליתי שם זמן לא מבוטל. שטחה של העיר לוס אנג’לס 1,200 קמ”ר, מחוז אל.איי 10,600 קמ”ר ואוכלוסייתה מונה 3.6 מיליון נפש בעיר לוס אנג’לס, 14 מיליון במחוז אל.איי, היא נמצאת במדינת קליפורניה ברוכת השמש.
מחוז לוס אנג’לס, המשתרע על פני 750 קמ”ר, כולל בתחומו 80 ערים. הרי סנטה מוניקה מפרידים בין הוליווד ובוורלי הילס לבין סן פרננדו ואלי שמדרום; מחוז אורנג’ (Orange County ) הצמוד, שבו נמצאת דיסנילנד, משתרע לאורך החוף, לכיוון דרום-מזרח. וניס ביץ’ וסנטה מוניקה נמצאות לאורך החוף, קצת ממערב לבוורלי הילס, ואילו נמל התעופה הבינלאומי ממוקם מדרום לווניס. דאונטאון, מרכז אל.איי, נמצא ממזרח להוליווד, והערים וואטס וקומפטון מדרום לה. תחנת אוטובוסי גרייהאונד המרכזית נמצאת ממזרח לדאונטאון ומדרום לליטל טוקיו. אם תמשיכו מסנטה מוניקה מערבה תגיעו אל מאליבו.

אם ממש ממש מדגדג לכם לפגוש שחקנים חיים אל תפסחו, גם לא בצחוק על היוניברסל סיטי (Universal City ), שבה שוכנים אולפני יוניברסל החיים וקיימים, שהם גם אחד מפארקי השעשועים הגדולים ביותר באל.איי. זה מעולה לילדים ואין ספק שגם המבוגרים יהיה להם כיף כאן.

סגור לתגובות.